diumenge, 22 d’octubre del 2017

KUALA LUMPUR, capital de Malàisia

Des de Kota Kinabalu volem tots tres amb la companyia Air Asia fins a Kuala Lumpur, la capital de Malàisia.

El pla era: visitarem els propers dies la Malasia Peninsular tots tres i se'ns unirà la nostre amiga Raquel, genial, serem quatre, quina il.lusió!.
Però els plans no sempre surten a la primera. Per culpa d'un retard desde Barcelona, la Raquel va perdre la conexió i arribaria a Kuala un dia més tard. No passa res. Nosaltres ja hi seriem per rebre-la.
Tenim llogat un apartament amb vistes a les Torres Petrones desde fa molt de temps, sens dubte, un 'must' del viatge!.
L'any 2013 vam visitar Malasia peninsular durant un mes i ens va encantar. Per això no ens importava gens tornar-hi i 'mostrar-la' a les nostres visites, ells i nosaltres contents.
Agafem un bus desde l'aeroport fins a l'apartament. Deixem les motxilles i disfrutem de l'espai. Pugem a la seva planta 37 i ens meravellem davant la seva infinity pool, quines vistes! Ens cuinem uns macarrons que ens semblen exquisits i descansem. Ja tindrem dies per descobrir la ciutat, ara toca disfrutar de l'apartament!

vistes desde la piscina

Al dia següent, taxi cap a l'aeroport a buscar la Raquel, de nou amb Grab, una meravella moure's en taxi amb aquesta app, efectiu i barat!

La seva primera sorpesa va ser trobar-se a l'aeroport amb el meu cunyat, ella no s'imaginava que estava amb nosaltres de vacances desde ja feia més de quinze dies! La va rebre ell i nosaltres amagats jiji va ser molt divertit!
La segona sorpresa va ser trobar-se amb l'apartament, li va encantar i és que les vistes desde el sofà eren d'infart, sobretot de nit. L'endemà ja més descansada descobriria una altre sorpresa, ja l'última, la fantàstica piscina amb vistes a les Torres Petrones al pis 37! Apa, tots a l'aigua!!!!

tots junts!

no ens calia TV amb aquestes vistes!

Un dels dies visitem les famoses BATU CAVES que és el temple hinduista més famós de Malasia. Ens van impressionar la primera vegada al 2013 i ens va a tornar a impressionar ara tot i els 272 esgraons que cal pujar sota la inmesa xafagor i els pesats monos del camí. Molt recomenable!

apa cap amunt!

Els següents dies els dedicariem a visitar els atractius de Kuala Lumpur, la Plaça de la Merdeka que s'estava preparant per la celebració del dia de la Independència, el barri de Chinatown amb el Temple de Sri Mahamariamman, el de Little India, la mezquita Masjid Negara, i el Golden Triangle amb les impressionants Torres Petrones de dia i de nit.

Merdeka square

temple Sri Mahamariamman

collars ofrenes

Little India: vam presenciar una estrena de Bollybood

quin parell jejeje

es bona eh?!

imponents Petrones de dia

També els seus fantàstics centres comercials i el seu principal carrer gastronómic, l'anomenat Jalan Alor que no deixa a ningú indiferent: cada dia desde les 17h el carrer es converteix en una frenètica zona de restauració plena de taules i cadires de plàstic a peu de carrer. D'obligada visita pots provar tots els plats de cuina xina-malaia que vulguis, vam disfrutar molt de bons banquets! Es nota que ens agrada la cuina malaia eh?! Amb el meu cunyat reiem molt,  doncs al treballar a Xina molt de temps parla xinès i deixava als cambrers ben sorpresos! També vam visitar el mercat nocturn on fer-hi bones compres, i el seu típic carrer Pataling on pots trobar de tot, a la meva amiga tot li agradava jeje!.

el menjar que no falti i si pica millor!!

M´encantes!

Un altre dels dies visitem la ciutat colonial de MELACA, continua igual de bonica, es agradable la seva visita tot i l'excessiva calorada que vam patir!  Els seus trishaws -cotxets taxis- continuaven tan estrafalaris com sempre! La ciutat va ser fundada al segle XIV per un príncep hinduista de Sumatra, va ser de domini portugués, després holandés i finalment britànic. De la fusió d'aquestes gents tan diversa van sorgir els 'baba nonya' i així son coneguts els seus habitants. La cuina 'nonya' amb les seves elaborades especialitats és imprescindible de provar a la ciutat, boníssima! Vam provar algunes d'elles com ara el famós postre malai originari de Melaca, l'anomenat 'cendol' que és un granitzat amb gelatines, llet de coco, sirope i llegums, ben curiós; els pastissets de cuina nonya farcits de mermelada de pinya amb gelat, i el plat principal, el 'laksa' caldo de fideus amb llet de coco i limoncello i també els 'popiah' que són rollitos de primavera boníssims.

De Melaca destaca el seu Ajuntament de color rosat, icone de la ciutat, l' esglèsia de San Pau, el barri de Chinatown i el passeig entorn al seu riu molt bonic.

Ajuntament Melaka

Street Art

cendol: postre típic malai

I naturalment tots els dies ens banyem i disfrutem de la infinity pool tan de dia com de nit.!

I aqui us deixem com sempre un VIDEO RESUM del més destacat, esperem us agradi!!!