dijous, 12 d’octubre del 2017

KOTA KINABALU, la capital de Sabah, KUDAT i TIP OF BORNEO

Desde la població de Niah una minivan ens apropa fins a una intersecció des d'on esperem un nou bus per arribar a la població de Miri.

MIRI es una ciutat moderna i dinàmica amb boniques avingudes. Es un important nus de transport per això es comú passar-hi i necesssri si es vol accedir al nord de Borneo, la peninsula de Sabah. La seva població es composa per dayaks, xinos i malaios. Tenim dues opcions o agafar bus i fer el petit país de Brunei o agafar un avió i arribar a la capital Kota Kinabalu, i això últim decidim fer, així tindriem més dies per fer platja!. Portem cansament a sobre ja que la travessia ha estat dura.
A Miri vam passar-hi  nit per l'endemà volar fins a Kota Kinabalu, capital del nord, Sabah.

Kota Kinabalu o KK (keikei pels locals)té un centre compacte i caminable a peu. Vam arribar-hi amb la intenció de llogar un cotxe per així desplaçar-nos cap a la peninsula de KUDAT i fer una mica de platja i relax que bé ens el mereixiem! Ja tindrem temps més endevant de conèixer la ciutat. Al mateix aeroport vam llogar un cotxe, ens el quedem una setmaneta i explorarem el nord. El tornarem al mateix aeroport una setmana més tard.
Aquesta zona no està gens explotada i tampoc tenim referències doncs a internet pràcticament no hi ha res. Només haviem llegit que per fer platja o bé tries entrar a les illes del parc nacional de Tunku Abdul Rahman previ pagament és clar o bé continues pel nord i això vam fer fins arribar tres hores més tard a Kudat.

KUDAT es troba a la part septentrional de Borneo, a 190km al nord de Kota Kinabalu.
Al seu extrem es troba el TIP OF BORNEO on s'uneixen els mars de Sulú i del sur de Xina. . Platges desèrtiques i kilomètriques de sorra blanca és el que vam trobar per la zona. I ens vam enamorar d'una d'elles molt salvatge amb només quatre bungalows destartalats, tots diferents i amb un cartell i telèfon. Vam trucar-hi i al cap d'una hora va aparèixer una familia malaia que no parlava anglès però tractant-se de diners rapidament es van fer entendre. Eren molt bàsics però ens hi vam trobar bé, no ens calia res més. El meu cunyat només veure'ls ja va dir "aqui si, siii" i ens hi vam quedar. Fins i tot un dels dies amb el cotxe ens vam apropar al mercat de peix i ens vam comprar unes gambes ben fresques, una mini parrilla i apa, ens les vam fer per sopar! Una delícia!!! I pel dinar anavem a un únic restaurant destartalat molt bo dirigit per un anglès i que servia àpats a la gent d'un allotjament proper. És una zona amb molt de potencial i és d'extranyar que no sigui coneguda encara pel turisme de masses.

I els dies els dedicavem a no fer res, descansar, banys, sol, snorkel, fotos i avançar una miqueta el blog...més tard vam descobrir que estàvem a la millor platja del nord de Borneo encara per sort sense infrastructures i poc desenvolupada.
L'autèntic protagonista d'aquests dies va ser un preciós gatet que ens va robar el cor a tots tres. Ens esperava sempre al bungalows on hi passsava llargues estones, era molt carinyós...
Un dels vespres vam visitar el Tip of Borneo a uns 30km, per veure la posta de sol, impressionant. Es molt bonic i agradable de visitar i les vistes desde dalt una meravella.

vista desde el bungalow

aqui fent salts

fent pose jeje

fent el tonto

era molt alta eh?!

mmm les gambetes!

dificilment oblidarem les postes de sol

el món és nostre

Tota aquesta zona sense explotar és fantàstica. Tan de bo m'equivoqui però si algun inversor extranger s'hi atura, creixerà i en uns anys ja estarà invaïda, sino temps al temps....

L'últim dia matinem molt, doncs a les 11h del matí hem de ser a l'aeroport de Kota kinabalu per tornar el cotxe i tenim més de tres horetes de camí. Uff que ràpid han passat aquests dies de relax!!! Que bé s'està, quan s'està bé!
Arribem bé de temps, tornem el cotxe i agafem un taxi grab fins al centre. Busquem hotel i ens hi quedem uns dies per conèixer ara si, la capital de Sabah, que si bé no es de les millors del sud-est asiàtic, mereix una visita.
Es una ciutat bulliciosa, molt dinàmica, plena de malls on fer bon shopping. Allà vam veure un gran desplegament de mariners, preguntant vam saber que havia desembarcat un barco amb 2500 marines americans, amb raó se'n veien tants per tot arreu!!
Vam trobar un bonic hotel al seu passeig maritim i ens vam dedicar a caminar per veure els seus atractius.  L'aventura per Borneo s'acabava, l'endemà volariem tots tres a Kuala Lumpur la capital de Malasia on arribaria la nostre amiga Raquel també de vacances uns dies!

Han estat uns dies fantàstics explorant Borneo,  molt contents d'haver-los compartit amb el meu cunyat, moments imborrables que recordarem sempre...i el gat? On deu ser el gat? Oixxx....