diumenge, 5 de novembre del 2017

KAPAS ISLAND, l´illa secreta

Teniem moltes ganes de visitar l'illa secreta de Malaisia que ha deixat de ser secreta pel boca a boca dels espanyols motxillers, a través de foros viatgers i xarxes socials. L'any 2013 quan nosaltres vam coneixer Malaisia per primer cop, no era gens coneguda encara, i les illes top del país eren les Perhentian- que encara ho son- i allà vam anar a conèixer-les, precioses sens dubte!!

A les nostres visites els va semblar fantàstica la idea doncs totes les illes de Malaisia intuïen els agradarien.

KAPAS es troba a la costa Est de la Malaisia Peninsular, afavorida per un bon clima al mes d'Agost. Una illa sense  carreteres ni aldees ni vehicles a motor, ni gossos!

Desde Kuala Lumpur vam agafar un bus nocturn fins a la població de Kuala Terengganu. D'allà un taxi fins a la població de Marang i d'allà una barca fins a la illa que està a uns vint minuts només.

La raó principal de la seva 'fama' és el seu fàcil i ràpid accés desde la peninsula i els seus baixos preus. I ara ja podem dir que la seva fama és ben merescuda.
Per sort encara es manté molt verge i té poca oferta d'allotjaments i serveis. Tan poca que vam tenir problemes per trobar-ne un. Era mes d'Agost i l'illa estava plagada d'espanyols, un escàndol!! El bungalows que duiem apuntat estava ple i no vam tenir més remei que allotjar-nos a un altre que era una habitació doble en una homestay rústica. Al final va resultar ser el que tenia millor platja, la millor situació enclavada enmig la jungla, la llàstima el bany que era compartit, però al paradís no es pot tenir tot!!!! Els pocs allotjaments de la illa són molt bàsics, no es poden reservar per internet, no hi ha cap botiga, no hi ha caixer automàtic i el wifi inexistent, però qui el necessita estant al paradís? A la illa no hi viu ningú permanentment i durant els mesos del monzó, entre novembre i febrer, la illa està deshabitada i tancada. Aquest és el seu encant i encaixa a la perfecció que així sigui...això si, si busques molts serveis, comoditats i petits luxes, Kapas no està feta per tu.

peixitos i la tonyina vermella jeje!

I els dies van consistir en descansar, prendre el sol, banyets, snorkel fantàstic, menjar i descobrir l'illa i els seus racons. És precisament l'ambient relaxat que es respira a la illa el que t'atrau per quedar-t'hi. Només els caps de setmana s'omple una mica pels turistes locals per la seva proximitat amb la peninsula.

és el mussol de la illa!

racons de la illa

els locals ben equipats!

Un dels dies vam coincidir amb una parella molt maca que seguim desde fa molt de temps a través del seu útil blog viatger, manteníem contacte per internet i per fi ens vam conèixer en persona, ens va fer molta il.lusió -i crec i espero que a ells també-. See you Toni i Carme 'conmochila'!!

Kapas ens has encantat, no canvïis mai, crec que ens tornarem a veure!!