diumenge, 20 d’agost del 2017

CHIANG MAI, amor a primera vista

Crec que somiavem desperts en Chiang Mai des del principi del viatge. És l'única cosa que teniem clara de tota la ruta: parariem allà mínim un mes per descansar i gaudir d'una de les ciutats més complertes que ja coneixem, on no ens importaria gens viure-hi. I és que Chiang Mai, al nord de Tailandia, ho té tot. Tot el que a nosaltres ens agrada, tranquilitat -tot i ser ciutat -,  excelent gastronomia, molta oferta cultural, magnifics temples, mercats variats, precioses cafeteries i llibreries, i tot en un entorn molt hipster. Així no és d'extranyar que molts viatgers, la majoria nómades digitals, s'hi quedin llargues temporades a viure-hi. És una ciutat còmode, barata, segura i amb gent encantadora. És -com diuen les guies - la perlita cultural del pais.

Chiang Mai està formada per un casc antic dins uns quadrilàter acotat per un foso i el restes d'una muralla que es va aixecar fa segles per defensar-se dels birmans. El trànsit de motos, cotxes i trishaws circula pels seus voltants, mentre que a l'interior tot són carrers estrets plens de pensions, hotelets, jardins i restaurants petits.

Desde Hanoi vam agafar un vol amb la companyia low cost Air Asia amb escala a Bangkok i fins a Chiang Mai. D'allà un taxi ens va apropar fins a la guesthouse que haviem contractat abans per un parell de nits. La idea era des d'allà l'endemà llogar una moto i anar a buscar un apartament per instalar-nos-hi i així ho vam fer. Preferiem visitar-ne uns quants 'in situ' i triar bé.

El primer dia un cop instalats a la guesthouse vam voltar pel barri, vam explorar el seu mercat i poca cosa més. L'endemà un cop esmorzats vam llogar una moto i vam començar la ruta!. Duiem uns quants edificis apuntats -aqui s'anomenen condos- per anar a visitar. Era diumenge i teniem por de si els trobaríem o no oberts, per ja vam comprovar que aqui no tanquen mai, tot obert, tots els dies, només un edifici no el vam poder visitar. En total de tretze condos, en vam visitar vuit, i un d'ells va ser l'escollit. Només entrar ja ens hi vam sentir com a casa. Se'ns anava una mica de pressupost però valia la pena. Molt ben situat al barri de moda Nimman amb molta oferta cultural i a prop també del casc antic. El vam llogar per un mes sencer. L'endemà mateix ja ens hi vam instalar. Com gairebé la majoria dels condos, incloïa gimnàs, sauna i una fantàstica piscina!. Que bé s'hi estava...

També vam llogar una moto per un mes sencer així tindriem total llibertat de moviments. A Chiang Mai és convenient llogar bici o moto pe moure't o sino fer ús dels triswahs vermells que circulen per tot arreu.

Ens ha fet bon temps durant aquest mes, la calor no és tan exagerada, s'hi respira bé! També hem tingut pluges ja que estem al inici de l' època humida però no ens han impedit fer res de que voliem.

El menjar de Chiang Mai mereixeria un capitol sencer! Sorprèn com a Tailàndia en general, un pais on dels animals se'n fa espectacle -tigres i elefants-i molts d'ells sinistres, hi hagi tants i tants restaurants vegetarians, vegans i vegfriendly per metre quadrat. I no dirigits a estrangers sino frequentats també per locals. És increible. En vam provar uns quants i tots fantàstics. I pels amants del cafe com jo, hi ha moltes cafeteries precioses. Així que si ets un coffelover t'encantarà!

El més recomenable a Chiang Mai sens dubte, és visitar els temples histórics sagrats de la ciutat antiga. Tots ells típics de Tailandia, amb mosaics de colors, escales flanquejades per lleons daurats i chedis amb bases molt altes.

Un dels dies vam anar a visitar un dels temples llunyans, el Wat Phra That Doi Kham, conegut tambéa com el temple de la muntanya d'or, que es troba dalt d'una muntanya amb una espectacular vista de la ciutat de Chiang Mai. Un Buda gegant ens rep i ens impressiona per la seva gran envergadura. És preciós. Va ser construit fa més de 1300 anys tot i que va abandonat fins el 1966, quan el seu antic chedi es va derrumbar per fortes pluges, es va restaurar i llueix espectacular. El que més ens va agradar és que molts fidels hi vénen a diari a fer ofrenes i resar. Es molt local, prova d'això és que no hi ha ni un rètol en anglès!. Pots fer sonar els grans gongs, que diuen porten sort i fer fotos des del seu bonic mirador.
Un altre dels temples el Wat Phra Tat Doi Suthep, el més visitat al nord de Tailàndia. Es troba dalt d'una muntanya i vam decidir visitar-lo a mitja tarda així el vam poder veure de dia i també de nit tot fosc, impressionant! Ofereix, a més, unes precioses vistes de la ciutat de Chiang Mai. Sens dubte, visitarlo al vespre, escoltant els resos i pregàries dels monjos mentre es fa fosc, en un entorn de pau i silenci, va ser una de les millors coses que vam fer en aquesta ciutat.

A mig camí del Doi Suthep trobem el Wat Pha Lat que ens va sorprendre moltíssim doncs es troba envoltat de vegetació. No es veu desde la carretera, està ben amagat! És molt bonic, enmig de bosc i amb una cascada, molt místic en un entorn on es respirava molta tranquilitat.

Un altre dels dies vam visitar l'anomenat Temple de plata o Wat Srisuphan al sur del casc antic, al costat mateix del Saturday market. És molt impressionant tot cobert de plata, preciós, llàstima que les dones hi tenim prohibida l'entrada al seu interior, som impures? En fi, coses inexplicables....

El Wat Suan Duok, llueix imponent amb el seu chedi daurat de 48 metres on suposadament el interior conté la reliquia de Buda. Es troba una mica allunyat del centre i fora de la zona amurallada.  Al seu costat ple de chedis blancs petits que conformen un cementiri on es diu hi ha les cendres de numeroses generacions de reis i governadors de Chiang Mai.

Un altre temple el Wat Umong, conegut com el temple dels túnels. És peculiar doncs a part de la seva espectacular Pagoda, es poden visitar els túnels que hi ha a sota mateix amb uns altars i Budes genials al seu interior. Es troba situat als peus del Suthep ben rodejat de natura això li dona un encant ben especial.

I molts d'altres  temples igualment bonics i recomenables!!!

Unes altres visites recomenades són els seus mercats a l'aire lliure. Des del Night market diari, fins als més turistics Saturday market i Sunday market.
I els mercats més locals que tan ens agraden on veus el dia a dia dels tailandesos, el de les flors i el xinés els nostres preferits.

I la veritat és que un mes sencer dóna per molt. Vam poder descansar, cuinar alguna cosa senzilleta -mmm truita de patates i macarrons!-, avançar el blog, disfrutar de la piscina de l'apartament, descobrir nous mercats, visitar temples propers i llunyans, cafeteries cuquis, centres comercials...una meravella.

Chiang Mai segur ens tornarem a veure!.

I aqui us deixem uns VIDEOS RESUM de la nostra estança!

1. Que ben explicat, jo llegeixo, veig els videos, tanco els ulls i m'imagino que hi sóc,jajajaja. Com us va amb la Raquel i el cunyao? Petonets, aki a punt de festa major. Molts petonassos a cabassos😚😚😚😚

1. Beee kusi no hem parat ens han absorvit jejeje...que bé que t'agradi, petonassos!!!

Aqui pots deixar el teu comentari i et respondrem el més aviat possible.