dijous, 20 de juliol del 2017

HANOI, la capital

Si Saigón era el caos, Hanoi la capital no es queda enrere. Aqui les motos també ocupen les poques voreres existents i no deixen pas als peatons. Caminar per la ciutat és un exercici d'alt risc.  Literalment t'has de 'llençar' al carrer per poder atravessar, sino no pases, tot i els passos zebra o semàfors que et trobis. Però n'aprens ràpid, no et queda més remei.
És una capital fascinant i n'hem vist unes quantes! Tot i el seu gran caos és la mar d'entretinguda.

Vam arribar-hi en bus nocturn desde Hue. Molt cansats per no haver dormir massa, vam dirigir-nos a l'allotjament que haviem reservat la nit abans amb una molt bona oferta. Era molt d'hora per fer el check-in aixi que vam deixar les motxilles i al carrer. Tot era tancat encara, necessitavem un cafè!!! Ens vam apropar fins el llac i vam descansar una estona esperant que obrís alguna cafeteria. El millor de tot va ser observar la quantitat de gent que a aquelles hores -6h del mati- feien esport tot bordejant el llac, la majoria taichi, eren moltíssims! Uns a peu, altres amb bici, a més de 30 graus ja a aquelles hores i fent exercici, admirable! Semblava una manifestació, sense exagerar. Llàstima que no vam fer-ne cap foto, ni forces teniem per treure la càmara...més tard vam comprovar que al ser cap de setmana tanquen la circulació i així poden bordejar el llac amb tota tranquilitat...

Un cop descansats deixem l'hotel per anar a explorar el barri. Que bé, estem al bell mig del casc antic, molt ben situats i l'hotel ens encanta. No ens preocupa no visitar massa cosa doncs hi tornarem més cops. Ja tenim ganes de provar la famosa sopa Pho i hem llegit que a Hanoi la fan formidable i ben diferent a cada lloc. Al ser el primer dia anem a un dels restaurants recomenats a la guia, després ja ens adentrarem al menjar de carrer!

Hanoi té un casc antic formidable ple de vida, de motos, de botigues i de venedors ambulants. Està composat per 36 carrers cadascun d'ells correspon a un gremi diferent,  aixi doncs, trobem el carrer de la seda (Hang Gai) on tot és roba, el carrer del ferro on tot són ferreteries etc... molt i molt autèntic. És també una capital estressant i ho vam poder comprovar les tres vegades que la vam visitar. Per la seva cèntrica situació és un bon punt per explorar altres zones del nord.

ferreteria

motos invaint la vorera

carrer de les flors

merceria

El segon dia i ja més descansats ens vam apropar a una agència de confiança que duiem apuntada i vam reservar el creuer per la Bahia de Halong. Vam consultar el clima  i anunciàven pluges a finals de setmana així que sense pensar-nos-ho massa vam decidir fer l'excursió l'endemà mateix. Visitariem la Bahia en un creuer de dos dies, una nit.
A Hanoi hi tornem un parell de cops més! A la tornada de Halong per agafar el bus nocturn cap a Sapa i a la tornada de Sapa per fer-hi nit i anar fins a Tam Coc.

A la tornada de Tam Coc decidim triar un hotel a prop del llac, per canviar una mica i sortir del casc antic. En trobem un al costat mateix així que ens hi quedem tres nits més per explorar el que ens falta de la ciutat i descobrir nous racons. El llac s'anomena Hoan Kiem i al seu voltant veus la verdadera vida dels hanoiensos. L'atrevessa un bonic pont vermell -que estava en obres- anomenat The Huc on a l'altre banda es troba un bonic temple.

cadiretes típiques bordejant el llac

Al oest del casc antic es troba el Mausuleo de Ho Chi Minh que visitem. És un edifici de marbre imponent que exhibeix en un sarcòfeg el cos del dirigent Ho Chi Minh, emplaçat en una bonica plaça. I a continuació el seu Museu, tota una institució.

Passem pel Museu de Belles Arts i ben a prop es troba la Pagoda d'un pilar, pagoda de fusta sobre un únic pilar de pedra, molt visitada.

I arribem al fantàstic Temple de la Literatura, visita obligada és una meravella tot i que una part central estava en obres. Està força ben conservat. L' emperador Ly Thanh Tong li va dedicar a Confuncio l'any 1070 i més tard es va convertir en universitat pels mandarins. L'emperador va ordenar la construcció d'esteles en honor als que s'havien doctorat a la Universitat, n'hi ha 82 sobre una tortuga de pedra, es curiós.

També vam visitar la Catedral neogótica de San José, davant una plaça amb molta vida nocturna. I vam bordejar la imponent Òpera situada a una zona més exclusiva, on els hotelassos es deixaven entre veure.

Un dels dies al vespre-nit assistim a un espectacle de marionetes al Teatre Municipal de Marionetes Aquàtiques, una típica tradició encestral i ens agrada molt. Uns autèntics artistes fan moure les marionetes dins l'aigua entre balls, música orquestra en viu i foc. Molt recomenable.

Recordarem Hanoi pel seu ritme frenètic i per l'excessiva calorada!. Ara us deixem com sempre un VIDEO RESUM que esperem us agradi.

Amb Hanoi hem acabat els posts de VIETNAM, un país que ens ha sorprès tot i les reticències a visitar-lo i que recomenem especialment la zona centre i Nord.