divendres, 30 de juny del 2017

NHA TRANG - HOI AN - HUE

NHA TRANG, el Benidorm vietnamita

La següent parada del Open bus ticket era la ciutat de Nha Trang coneguda com la capital platgera de Vietnam. No ens atreia gens la idea de quedar-nos-hi, doncs haviem llegit que és un gran Benidorm ple de turistes torrats al sol i festa nocturna. I després de les fantàstiques platges filipines, intuiem que la de Nha Trang no les superaria. I efectivament ho vam comprovar. Vam arribar-hi en bus al migdia sota un sol culpidor, vam passejar i ja vam poder veure  que està preparada perque al turista no li falti de res. Molt més gran del que ens pensàvem, grans restaurants i hotelassos, un passeig marítim molt bonic, bars i molt d'ambient. Vam dinar-hi, vam voltar pel seu passeig on es veia molt d'ambient sobretot rus, i al vespre vam agafar un sleeping bus per continuar cap a Hoi An, la perla de Vietnam.

Animat passeig marítim

HOI AN, la ciutat més bonica de Vietnam

Fins ara Vietnam no ens estava sorprenent massa, així que teníem totes les esperances posades en el centre i nord del pais.

Arribem a Hoi An cansats del sleeping bus a primera hora del matí. Duiem allotjament reservat doncs sabíem que és parada obligada i temíem no trobar res decent. Vam trobar un allotjament fantàstic i amb piscina! Uff que bé que ens anava un banyet al arribar ja cansats..de fet en general i a Vietnam la relació qualitat-preu dels hotels i hostals és molt bona.
La piscina de l´allotjament

Hoi An és la ciutat amb més encant de Vietnam. Té una arquitectura senyorial preciosa d'influència xina, japonesa i francesa i molt ben conservada. Durant segles va ser un dels ports comercials més importants d'Asia. Es petita i fàcil de visitar i el més important amb molt poc trànsit i contaminació, tot és peatonal, només hi circulen algunes motos i bicis. El seu cas antic plagat de cases de comerç reconvertides en botigues d'artesania, souvenirs, temples xinesos, restaurants i sastreries, moltes sastreries. I el característic color groc dels seus edificis t´atrapa per complert. Si et vols fer un 'traje' a mida, aquest és el teu lloc, en menys de 24h el tens fet. Va ser declarat Patrimoni Mundial per la Unesco i no és d'extranyar. Si es volen visitar alguns dels temples es paga una entrada destinada a la conservació dels mateixos.

El saltet que no falti!

Sastreria

Botiga d´art

Destaca el preciós pont cobert japonés que és tot un emblema a la ciutat. Va ser construit en la decada de 1590 per la comunitat japonesa per comunicar-se amb els barris xinesos de l'altre banda del riu.

També pots visitar el seu animat mercat on trobar-hi pràcticament de tot.

Pont cobert japonés

Parada de fideus del mercat

És molt agradable el passeig en bicicleta. Nosaltres les teniem gratuites al nostre allotjament així que fantàstic. El primer dia ja vam decidir que ens hi quedariem més temps, al final cinc nits.
Si de dia Hoi An és bonica tot i els turistes, de nit és encara millor. Plena de fanalets de colors que es llencen al riu demanant desitjos, una meravella, molt romàntica.

Tipics fanalets de Hoi An

Un dels dies amb la bicicleta ens vam apropar fins la platja. Vam visitar Cua Dai i també An Bang. Un bonic passeig sino fos per l''acoso' constant al turista. Al Vietnam es paga absolutament per tot. Estàs a punt d'estacionar la bici o la moto i t'apareix algú demanant-ne diners per aparcar. Són tots uns negociants aquests vietnamites.

A destacar el fantàstic menjar que hem provat a Hoi An, totes les seves especialitats locals son boníssimes i les hem tastat totes! Desde els fideus Cao Lau -fideus amb cacahuets, brots de soja, verdures, i carn de porc amb caldo- , fins als won ton fregits- tortitas amb samfaina i gambes- spring rolls frescos, les banh bao o rosa blanca -boles de massa al vapor rellenes- etc...I ja no parlem de la cervesa local l'anomenada Bia hoi a 0,10€ al canvi, un escàndol.

Won ton boníssims

En Carlos i el simpàtic propietàri del restaurant

A un dels molts restaurants vegetarians boníssims

Molt bonica i elegant i també molt turística, Hoi An ens ha agradat molt.

HUE, la ciutat imperial

Deixem Hoi An per conèixer la ciutat imperial Hue. És coneguda per la seva esplèndida Ciutadella digna de visitar. Atravesada pel riu del Perfume va ser capital de la part sud de Vietnam al segle XVIII. Aqui va viure la important dinastia Nguyen i actualment només queden algunes de les seves construccions que ajuden a fer-se una idea del que en el seu dia deuria ser la ciutat.

Vam arribar-hi en bus desde Hoi An en un curt camí de tres horetes. Ens vam instalar a un hostal força cèntric i ens hi vam quedar tres nits.
Hue es força maca amb grans avingudes i parcs ben nets però sens dubte el més destacat és la fortificada Ciutadella que va ser construida entre 1804 i 1833. Té 10km de muralles, un foso que la bordeja de 30 m d'amplada i 4 de profunditat i 10 portes. Es divideix en varies zones, el recinte imperial i la Ciutat prohibida formaven l'epicentre de la vida de la reialesa vietnamita. La veritat és que ens va encantar! Has de fer un gran exercici d'imaginació de com deuria ser a l'època, doncs gran part esta en ruines degut als bombardejos durant les guerres amb França i els Estats Units. Només van sobreviure 20 dels seus 140 edificis! El recinte imperial albergava la residencia de l'Emperador, temples, palaus i els edificis de la Cort.
La porta de Ngo Mon és l'entrada principal al recinte imperial. És el pas central amb les seves portes grogues que estava reservada a l'Emperador, igual que el pont a través d'un estanc de flor de lotus. Els altres membres havien de fer servir les altres portes per accedir al recinte.
També vam visitar la Sala de Lectura de l'Emperador doncs va ser la única estança sencera que no va patir danys. També el Teatre Real que va ser reconstruit i ofereix espectacles, esplèndid. Vam passar molta calor però va valdre la pena!.

Esplèndid teatre reial

Als vespres passejavem vora al riu i contemplavem el mercat nocturn i el bonic pont Trang Tien iluminat que uneix la part nova de la ciutat amb la Ciutadela.
Les opcions per menjar eren molt variades. Prop de l'allotjament teniem un carreró que aplegava diferents restaurants de menjars diversos per triar.
Hué ens va sorprende molt positivament, super recomenable!.

I ara com sempre un VIDEO RESUM que esperem us agradi!

1. ohhhh Vietnam m'encantaaa! un pais que se'm resisteix cada any... però sé que algun dia hi podré anar! està a la llista de prioritats, però veient les vostres fotos i videos... ho posso de les primeres a la llista!!! una abraçadaaaaa amicsssss!! wuapuuus

1. Guapa!!! Sii sabem que el tens en el teu top ten, segur hi aniràs! Mentrestant esperem apropar-t'hi una mica des d'aqui. Se't troba a faltar. Una abraçada i petonàs a l'Aina.

Aqui pots deixar el teu comentari i et respondrem el més aviat possible.