dimecres, 27 de maig del 2015

Sabaidiiiii Laos - Hi Koh Tao

Ens fa pena deixar Laos pero ens esperen uns dies de relax molt esperats a Tailandia, hem triat Koh Tao o la illa tortuga per poder descansar uns dies!!
El dia d'avui és el típic dia de trasllats que hi ha a tot viatge, llarg i molt pesat. Triguem mes de 24hores a arribar al destí esperat, en total agafarem tuk tuk, bus, tren de rodalies, tren nocturn, bus, ferry a la illa i taxi fins al resort que hem triat.
Sortim de Paksé en bus i creuem la frontera de Laos-Tailandia, pensàvem que seria més complicat però els tràmits van ser molt ràpids, baixar del bus, omplir formularis, segell i adéu Laos...

Pugem al mateix bus i ens porta fins a Ubon, Tailandia on agafem avió fins a Bangkok que duiem contractat desde casa anticipadament.

Un cop a Bangkok agafem un tren de rodalies fins a l'estació central d'on surten els trens nocturns. Es la nostra primera vegada que agafem un tren llitera nocturn...l'experiència força bona sino fos pel terrible aire acondicionat que sortia per dalt i es notava a les lliteres de dalt i no ens va deixar dormir massa. Esperem a la tornada trobar lloc a les lliteres de baix!

A les 5h del mati arribem a l'estació i la mateixa companyia de ferry ens posa un bus per traslladar-nos fins al pier d'on surten els  ferrys. Pugem al ferry i dues horetes més tard ja som a l'illa. Taxi fins al resort que duiem apuntat, ens agrada i ja no en mirem cap més, i té piscina davant la platja, una delicia, ens hi quedarem 4 nits!

Que dir de Koh Tao?! Doncs que és una meravella. No l'hem trobat gens massificada per ser temporada baixa, hem tingut moolta sort amb el clima perquè ha fet molt bo tots els dies i ens ha agradat, podriem repetir!  No es pas tan verge com altres illes que hem visitat doncs té molts serveis, molt preparada pel turista, restaurants, bars, botigues, farmacia, etc... I això també ens agrada doncs t l'avantatge de que al no estar aïllats pots triar més, restaurants variats, bars on prendre algo, resorts per allotjar-te...

El primer dia estem molt cansats del trasllat, ens dutxem, bany a la piscina, dinem, fem una volteta, sopar i dormir, caiem morts!
L'endemà ben d'hora i descansats esmorzem i anem a explorar la zona. No hi ha massa gent doncs és temporada baixa i s'hi està molt a gust. Ens banyem a la piscina, dinem al mateix resort, fem compres, platja a la tarda, veiem la posta de sol, sopar i dormir. Ho hem aconseguit, aqui hem vingut a descansar!
El dia següent agafem moto per explorar les platges de l'illa, algunes vaja i estem sols, increïble!. Veiem molta gent magullada amb ferides, envenada, mare meva, ho haviem llegit però no creiem que seria per tant i ara ho entenem! Koh Tao es abrupta i per anar a les platges de l'est tot son pujades i baixades en carreteres pèsimes de sorra plenes de forats bestials, vaja una bogeria...nosaltres a poc a poc vam fer les platgetes i cales principals i no vam voler arriscar més, tampoc cal, hem vingut a descansar!
El següent dia relax total i l'últim deixem el bungalow i aprofitem la piscina fins a última hora. Hem agafat el ticket de ferry y tren nocturn per la tornada i sortim de l'illa a les 15hde la tarda. Hora prevista d'arriba a Bangkok les 9h del mati de l'endemà!