diumenge, 24 de maig del 2015

Paksé i la Meseta de Bolaven Plateau

Hola gent!! Aquests darrers dies hem estat al Sur de Laos. Primer a Paksé que és la població d'entrada al Sur. Es una gran població que no arriba a ser ciutat on molts viatgers s'hi aturen per entrar o sortir de Laos.
El clima continua essent esgotador, temperatures molt altes, i la gent potser és més oberta i simpàtica acostumada potser més al turista.
És un punt d'inici per fer una ruta circular famosa en moto per la Meseta del Bolaven i això hem fet en dos dies sencers. Es una ruta preciosa per extensions de terrra on hi ha moltes plantacions de te i cafe, cascades molt boniques..i el clima refresca una mica la qual cosa s'agraeix molt.
El primer dia a Paksé després d'allotjar-nos vam explorar el poble visitant el temple més tipic, vam portar roba a rentar i vam anar a mirar la moto per llogar-la pels dies següents. Vam dinar a un bon lloc on repetiriem els propers dies, vam visitar un petit mercat local i poca cosa més.

El segon dia després de l'esmorzar, vam recollir la roba neta -1€ 1kg-, vam llogar la moto deixant les nostres motxilles i passaport en dipòsit i vam sortir amb una motxilla petita amb una muda, neceser i càmara per passar la nit fora enmig de la ruta. Vam començar la ruta molt bé, paisatges preciosos, uns núvols molt fotogènics, un verd molt verd -ja ho diuen que el verd de Laos es diferent!- i al cap de pocs quilòmetres vam punxar roda...a una benzinera ens van dir que a prop hi havia un mecànic i vam tenir sort, al cap d'un quilòmetre trobem el noi i ens repara la roda, aqui no s'ha de patir cada pocs quilòmetres hi ha un mecànic a la vorera de la carretera. Ens va costar dos euros la reparació, el canvi de càmara de la roda i mà d'obra inclosa. En cinc minuts canviada i seguim!!

Veiem unes cascades molt xules, les més famoses son les Tad Fan i Tad Yuang, plantacions de te i cafe i parem a una d'elles i el tastem, la Mr.Vieng katu cafe, bé el tasto jo ja que a en Carlos no li agrada..mmm bonissim!! Ara entenc perquè el meu cunyat em va encarregar cafè del bolaven...

Després parem a un poblat village on hi viuen una de les ètnies més representatives de Laos, els katoo. Els katu junt amb els alak viuen prop de la cascada de Tat Lo i son coneguts pel seus sacrificis anuals dels bufals d'aigua. Junt amb els laven conformen les ètnies més significatives de Laos.

Anem seguint fins arribar a Tad Lo el poble on dormirem. Busquem allotjament i després de visitar varies guesthouses sota la calorada, ens decidim per una d'elles, aparquem la moto i dinem allà mateix. És una guesthouse familiar i molt popular a la Lonely Planet on l'amo és un laosià molt trempat. Després ens arribem fins a un resort proper, el tadlo lodge, on podem veure com banyen els elefants!! Ohhh quina experiència.. Fem una volta pel poble, ens dutxem i sopem al mateix carrer. Demà més.

L'endemà després del maxi esmorzar que ens serveixen, ens despedim i continuem la ruta. Visitem més cascades i notem que el clima és algo més fresc per la pujada d'altura a la meseta. En d'altres èpoques recomanen fins i tot algo de roba d'abric sobretot als vespres, ara no ha calgut pas! -sensació de calor 43 graus marcava avui...- Molt cansats però molt satisfets tornem a Paksé després de uns 300km.
Una ruta preciosa on els punts més destacats estan molt ben indicats per la visita previ pagament és clar. Aqui es paga per tot. Tot el dia obres el moneder, quantitats molt petites per sort!

A la tornada a Paksé aprofitem que tenim la moto per buscar allotjament per les dues properes nits. Es  potser el lloc on ens ha costat més de trobar allotjament, no pas per estar ple sino perquè no ens agradava cap. Localitzem una guesthouse que no pinta malament, tornem la moto i carreguem les motxilles. Decidim quedar-nos aqui tot i que haviem contemplat la possibilitat d'anar fins a Ubon Tailandia ja que d'allà agafarem avió per continuar la ruta, però estavem cansats de la moto i decidim descansar. Dutxa i cap a dinar-sopar.
L'endemà ens llevem més tard, esmorzem, i anem a visitar un mercat local, el més gran de Laos segons la guia i estava a tope, és diumenge, tot i que estrangers no en vam veure cap. Com ens miraven jejej, tots extranyats de la nostre presència. Parem a prendre algo, més tard a dinar i a la tarda comprarem els bitllets de bus a veure si podem sortir demà cap a Tailàndia. Ohh ja ens tocarà despedir-nos de Laos....al capvespre prenem algo a la última planta del Hotel Pakse on hi ha unes vistes fantàstiques de la ciutat. Soparet i a dormir. Demà marxem.