dilluns, 11 de maig del 2015

Per fi a LAOS

Unes vint hores després de sortir de casa arribem a Laos. Avió Barcelona-Doha-Bangkok, avió fins a Chiang rai, al nord de tailandia on hem fet nit i l'endemà creuem la frontera i per fi a Laos. Tota una odisea de busos, tuk tuks i mes busos per arribar, però per fi ja hi som!

Un cop a Chiang Rai agafem un tuk tuk fins al centre i fem nit a un hostal molt nou que duiem recomenat. Un cop instalats anem a sopar al night market bazar on trobem música en viu i força ambient.

L'endemà ben d'hora comencem el trajecte per arribar a Laos. Agafem un bus que ens porta fins a Chong khong i d'allà un tuk tuk que ens porta a la frontera tailandesa, despres un nou bus fins a la frontera de Laos, allà fem el visat i per fi ja som a Laos.

Un tuk tuk fins a l'estació de bus, que la mateixa està als afores -això sabiem que és tipic d'aqui, tots les parades son allunyades del centre aixi no et queda mes remei que agafar tuk tukeros fins al centre de les poblacions, fan negoci!- i des d'allà agafem un nou bus fins a la primera destinació del nord, Luang Namtha on hi passarem dues nits. Ja ens hem allotjat i ara hem sopat al costat mateix de la guesthouse. Hem trobat lloc sense cap dificultat, és temporada mitja baixa i es veu poc turista...

Luang Namtha es una població coneguda del nord de Laos sobretot pel gran nombre de trekkings ofertats per coneixer els voltants. Descartem el trekking doncs es car i a part no tens garanties de que es pugui complir doncs si hi ha monzó fort a la nit no pots fer nit a la selva. El nostre planning és avui fer una volta de reconeixement i demà llogar una moto per a fer el recorregut pel nostre compte, doncs a part del considerable estalvi ens donarà llibertat que és el que ens agrada.