divendres, 16 de febrer del 2018

GILI AIR i LOMBOK, la veina desconeguda

Un gran descobriment. El seu litoral espectacular bordejat de cales i palmeres infinites, temples, acantilats, cascades i un fantàstic surf segons els entesos. Això es Lombok, la futura Bali segons diuen i creiem que així serà. Fins i tot té un volcà, el Ranjani! I és que hi ha una dita que diu que " tot el que pots trobar a Bali ho trobes a Lombok, però no a la inversa". Sempre ha estat a l'ombra de la seva veina Bali i ha passat molt desapercebuda. Ara està creixent i molt, així que en poc anys pensem serà la segona Bali. La veritat és que ens ha encantat, preciosa i molt poc turística!. Tant que ens hi hem quedat fins al final de la nostre estança al pais. Ens plantejavem si saltar a Flores, Komodo o a la gran illa de Sulawesi, però vam desistir. Fem un gir a tot el que duiem pensat, així anem sobre la marxa! Indonèsia es moooolt gran i toca triar, ja hi haurà més viatges!.

Lombok està ubicada entre les illes de Bali i Sumbawa, a l'est d'Indonesia. La seva població es de 3,5 milions de persones i el 85% d'ells son sasak una etnia emparentada amb els balinesos en idioma i raça. Els sasak son en la seva majoria musulmans i els balinesos son hindús.

El més conegut de Lombok són sens dubte les seves tres illes Gili, molt turístiques. I és que desde fa dècades molts viatgers salten a elles, desde Bali, buscant les platges de color turquesa que Bali no té.
Desde Bali una minivan i un ferry ens acosta a una de les illes de Lombok, triem la illa de GILI AIR.
Les tres illes conegudes són Gili Trawangan, coneguda con la illa de la festa amb gent jove, molts serveis i bon snorkel, Gili Meno, la més tranquila i amb pocs serveis, ideal per a llunes de mel i la intermitja, Gili Air, que té una mica de tot, allotjaments de tot tipus, serveis i bon snorkel. Aquesta vam triar i ens hi vam quedar cinc nits.

GILI AIR és la més propera a Lombok, diuen és la "ideal" doncs té excelents restaurants però sense tan d'ambient com la seva veina, té boniques platges on banyar-se i en una horeta l'has bordejat sencera. El millor de tot és que les illes estan lliures de vehicles, només es permeten els carros a cavalls i les bicicletes, i això és una delicia per les nostre oïdes. Si no has estat mai a una illa amb boniques platges d'aigua clara i sorra blanca, Gili Air t'agradarà. Però per a nosaltres no va ser sorprenent. Sort que era temporada baixa a la illa, en temporada alta, ple mes d'Agost no m'ho puc ni imaginar!. Bàsicament els dies consistien en descansar, platja, snorkel i menjar.

carrer de Gili Air

les postes de sol tot prenent una cerveseta

el famós columpi de la illa

Us deixem un VIDEO RESUM de la nostra estança, esperem us agradi:

De Gili Air vam saltar a la península per explorar Lombok i ens hi vam quedar fins al final del visat. Vam començar per Senggigi, que és la regió turística més antiga de Lombok. Té gairebé 10km de litoral plens acantilats, palmeres, altes muntanyes, i vistes al imponent volcà Gunung Agung de Bali. Ens hi vam quedar uns dies per explorar la regió. La mateixa homestay ens va oferir moto de forma gratuita tot un detall. Un dels dies vam anar a la pizzeria d'un espanyol de Saragossa que hi viu desde fa quatre anys, s'hi va quedar per amor, molt trempat ens va explicar curiositats de la illa: Javi, un placer haberte conocido! I vam visitar cascades espectaculars!

De Senggigi i en minivan vam arribar a Kuta Lombok, al sur de la illa i ens hi vam trobar com a casa. La Kuta de Lombok no té res a veure amb la frenètica i "fiestera" Kuta de Bali. Té quatre carrers principals plens de warungs o restaurants locals, botigues de souvenirs, restaurants i cafeteries més chics, i ambient surfer molt bo. El surf de Kuta té fama internacional!
El millor de Kuta sens dubte són els seus voltants. Vam llogar moto i els vam explorar. La seva bahia té una bonica platja amb sorra daurada i a només 300m trenquen grans onades. Millor encara són les seves platges de l'est i oest. La imponent Tanjung Aan, en forma de ferradura és molt bonica, amb aigua clara i sorra molt blanca.
Era la més recomenable pel bany, hi anavem molts dies, previ pagament simbólic per l'aparcament de la moto. La pena és que moltes platges d´Indonèsia son brutes segons la marea, els locals no tenen consciència per mantenir l´entorn net, falta d´educació...una llàstima.

un dels carrers de Kuta Lombok

imatge bordejant la illa

dinar a un warung - restaurant local-

fent amics, els encanten les fotos!!

la seva platja més famosa

ens agraden aquestes platges amb grans extensions i salvatges

vistes des del Merese Hills Sunset

dificilment oblidarem aquestes postes de sol

L'anomenada Pantai Seeger és igualment bonica, amb sorra daurada. Al Oest es troba Mawan, i també Mawi aquesta pels surfistes més avançats.

Un altre dels dies vam explorar l'anomenada Selong Balanak, que ens va encantar. És ideal pels aprenents de surf ja que té petites onades ideals per l'aprenentatge. La platja és molt bonica, allargada amb sorra molt blanca. Cada dia a les 11h i a les 16h els búfals d'aigua la passegen i es molt curiós i bonic de veure! Vam dinar allà mateix a un restaurant molt xulo i sorprenentment barat, i vam passar-hi tot el dia.

preciós veure els bufals atravessar la platja

com els agrada fer-se fotos, i ben tapades, això sempre!

ideal platja per iniciar-se al surf

fanàstiques vistes des del restaurant

Vam decidir fer un petit loop en moto - volta amb parades d´uns quants dies- per la part de la illa que ens faltava tot bordejant la costa, la regió és coneguda com a Sekotong area. Vam deixar la motxilla gran a l'hostal de Kuta i amb només la petita vam recorrer a explorar, això ens encanta! Bordejar la costa i no parar de saludar a tothom era la tònica habitual dels dies, els nens ens miraven encuriosits com si fossim de Mart -i algun ben petit plorava quan veia en Carlos amb la barba, tot s'ha de dir!- al cap de dues hores vam decidir parar a un població costera perquè vam trobar un bonic allotjament de bunglows i ens hi vam instalar. Des d'allà vam descobrir les anomenades Secret Islands, un conjunt de tres illes petites, molt boniques. Al mateix hotel vam contractar barca i vam fer l'excursió. Gili Nanggu, Gili Sudak i la petita Gili Kedis ens van agradar molt!. L'única pega és que a la zona no hi ha serveis, tan sols alguna botigueta local i prou. Havíem de fer els àpats al restaurant de l'allotjament o al del seu veí, no hi havien més opcions. Vam conèixer una familia francesa encantadora que feien la volta al món i amb els que vam fer l´excursió, molt divertit, salutations!!!  ( como va el español Zoe?? .)

amb la simpàtica familia i els cambrers encantadors

Últims dies tornem a Kuta on passem les últimes nits despedint-nos de les platges i de les fantàstiques postes de sol i treballant una mica al blog.
Últim dia taxi a l'aeroport de Lombok, volem cap a Kuala Lumpur, però això serà una nova etapa.
Adéu Lombok, adéu Indonèsia, fins a un altre!

TERIMA KASIH -gràcies-

I us deixem com sempre un VIDEO RESUM del nostre pas per la illa, esperem us agradi.