dijous, 11 de gener del 2018

BALI, la illa dels Déus

Arribem a UBUD de nit, després d'un viatge llarg des del volcà Bromo en bus i ferry. Duiem reservades quatre primeres nits a una homestay de la ciutat d'Ubud, molt ben situada per conèixer la illa. Vam aprofitar per renovar el visat del pais, ja que voliem estar-hi el màxim de temps possible que se'ns permet, que són dos mesos. Això ens va obligar a allargar la estança a Bali, doncs fins a tres cops vam haver d'anar a immigració a la seva caòtica capital, Denpasar! I és que la burocràcia és lenta igual a tot arreu, comprovat!

Teniem ganes de tornar a Bali, hi haviem estat al 2008 i ja han passat molts anys!. Les últimes noticies no eren molt alentadores doncs el seu volcà més conegut, el Gunung Agung havia entrat en erupció feia pocs dies i hi havien desallotjat els voltants. Però Bali és una illa gran i sabíem que fugint de la zona del volcà tot estaria tranquil i controlat, i així va ser.

Vam triar la ciutat d´Ubud com a centre neuràlgic i no ens vam equivocar. És l'altre imatge turística de Bali, però a diferència del sud, aqui el principal interés és la cultura local present a tot arreu. Molt ben situats per explorar el centre a peu, els seus carrers principals plens de temples, botigues, restaurants, cafès bonics i centres de ioga. I és que caminar per Ubud es entrar de ple en la cultura balinesa; portes esculpides d'hostals que semblen temples i no ho són, músiques embriagadores pels recintes que acullen les danses típiques, tot molt evocador.

un dels carrers d´Ubud

porta típica

cafeteria cool

Uns dies vam llogar moto a la mateixa homestay per explorar els temples més llunyans, una meravella. Conduir la moto entre arrossers verds i les enormes palmeres és fantàstic. En vam visitar dos d´arrossers, un més turístic, i l´altre més autèntic, una meravella el verd tan intens que sembla pintat. I de temples, deu ni do, en vam visitar molts i alguns per segona vegada, son únics i tan diferents entre si!
La illa de Bali és molt complerta, hi té de tot per no avorrir-te, també moltes cascades per visitar, a part dels evocadors temples.

temple Pura Tanah Lot

temple Gunung Kawi

Temple Tirta Empul

temple Ulun Danu Beratan

I es que Bali no ha canviat gens, continua tan bonica i turistica com sempre!.
Els últims dies vam canviar d'allotjament buscant piscina, i en vam trobar un igualment ben situat on ens hi vam trobar també molt bé.

Un dels dies vam visitar la Reserva del bosc sagrat dels monos, una extensió verda al cor de la ciutat on fugir del bullici, on els macacos graciosos i lladregots, et reben i cal anar en compte.

Reserva del Bosc sagrat dels monos

Ai Bali, és molt probable que ens tornarem a veure..

Deixem Bali i amb minivan i ferry creuem a la illa de GILI AIR a la veina Lombok.