dijous, 21 de setembre del 2017

KUCHING, capital de Sarawah - BORNEO MALAI

Si t'agrada la natura i l'aventura t'agradarà Borneo!. La illa de BORNEO és la tercera illa més gran del món. Es troba dividida entre tres països, Malaisia, Indonèsia i Brunei.
Vam decidir conèixer la part Malaisia i ho vam fer en companyia del meu cunyat. Vam començar pel sur, per Kuching la seva capital a Sarawak fins arribar al nord, a la seva capital Kota Kinabalu, Sabah.

Arribem a KUCHING en vol desde Kuala Lumpur. Haviem d'arribar-hi tots tres junts -nosaltres dos i el meu cunyat- però el vol d'en Toni surt amb retard de Barcelona aixi que perd la conexió i no té més remei que dormir a Kuala Lumpur. L'endemà  agafa un nou vol i ens trobem tots tres un dia més tard del previst a Kuching, capital de  Sarawak. Tenim uns quinze dies per endevant per explorar la part del Borneo malayo abans d'endinsar- nos a la Peninsula, on ens trobarem amb la nostre amiga Raquel que volarà -si la vaga ho permet- fins a la capital, Kuala Lumpur. Un mes d'Agost amb visites que fan molta il.lusió!!!!

Comencem per explorar Kuching, la capital del sur de Borneo. Es una bonica ciutat, visitable a peu.
Es molt agradable ja que mostra una barreja d'estils interessant, té carrers moderns amb art urbà a les seves parets i d'altres d'estil colonial, amb un llarg passeig amb boniques vistes. Té un petit barri xinès i un fantàstic temple visitable, també una mezquita preciosa. La paraula Kuching en malai significa gat, així que no és d'extranyar que la ciutat estigui plagada d'escultures i murals entorn la figura dels gats! Ens encanta!
Ens hi quedem quatre nits ja que és molt bona base per explorar els principals atractius del entorns.

street art

preciós passeig

Un dels dies visitem el Centre de recuperació de Semenghoh, per tal de veure orangutans en estat de semillibertat. Es una reserva natural considerada un dels millors llocs del món on veure orangutans en estat semisalvatge.
Els alimenten dos cops al dia a les 9h del mati i a les 15h de la tarda i és quan es poden visitar. En total en tenen 28 a la reserva amb la finalitat de que mica en mica s'integrin a la selva i es busquin ells sols el menjar. Hi anem al mati i no tenim sort, ohh quina llàstima, una pena per nosaltres però alhora una alegria, doncs  és senyal que no necessiten aliment ja que són capaços de buscar-lo per ells mateixos, es una molt bona noticia però egoistament parlant, tothom que va a visitar-los el que desitja és veure'n algun! Per això vam tornar a Kuching a dinar i a la tarda vam decidir tornar-hi a veure si teniem més sort. I sí en vam tenir, en vam poder veure dos, imponents, col.losals. Un mascle rei va aparèixer entre els arbres i sense inmutar-se va seure i va començar a menjar. Al ser dels més veterans, els altres ja no s'hi van ni apropar. Ja a la sortida i penjat fent moneries, en vam veure un altre de més jovenet. Uf una sensació indescriptible veure'ls tan a prop, ens van deixar sense paraules.

els dos germanets, quin parell!

Un altre dels dies vam visitar el Parc Nacional de Bako, on vam fer un dels seus trekkings per explorar-lo, n'hi ha 17 per triar!.  Es un dels millors llocs on poder veure les criatures de la selva i sens dubte un top ten de Borneo. Allà vam poder veure els monos nariaguts que fan molta gràcia i que son endèmics de la illa i també monos, i porcs barbuts. Es troba a 37km al norest del centre de Kuching. El seu litoral es composa de cales resguardades en bahies secretes, acalantilats, molta vegetació i manglars, flora i autèntica selva! Es calcula que hi habiten unes dues-centes especies d'aus, 24 de reptils i 37 de mamifers. Et pots allotjar dins el parc però al ser temporada alta no vam trobar lloc.
La caminada va ser dura i a més, l'excessiva calor, no ajudava gens però vam tenir una bona recompensa final en forma de platja on remullar-nos. Una meravella!

comença la caminada

porc barbut endèmic de la illa
mono nariagut, impressionant

fantàstica vista desde el cim

Un altre dels dies vam decidir visitar la ciutat i sopar marisc a un dels food courts més importants frequentat per locals, l´anomenat Top Spot, tota una institució, és un pati amb amb mitja dotzena de llocs de peix amb llums de neó dalt un aparcament!! Molt bo, barat i fresquíssim. Allà vam celebrar el cumple del meu cunyat 'por todo lo alto' jejeje. Quina il.lusió estar tots tres junts, sabíem que compartiriem experiències que ja formarien part dels nostres records per sempre.

A més a més Kuching és un dels millors llocs de Borneo on provar la famosa cuina de Sarawak. Hi ha moltes opcions xineses i malaies per triar, un dels plats més típics el Laksa, sopa de fideus amb llet de coco, limoncello, tamarindo, pasta de gamba i unes gotes de llima, sensacional!!!

Borneo promet molt i això només acaba de començar!

Us deixem com sempre un VIDEO RESUM de Kuching, esperem us agradi.