dilluns, 15 de maig del 2017

SIQUIJOR: LA ILLA ENCANTADA

Setena illa! En ferry i en tres horetes arribem a una nova illa, Siquijor, coneguda com la illa encantada doncs hi habiten bruixes i xamans! Però no cal témer. Per aquest motiu envoltada d'un cert aire místic, de bruixeria i magia negra, els mateixos filipins que són tant religiosos no la visiten!  I ni en parlen d'ella, és tabú! Els xamans viuen a les muntanyes i en la llengua tagalo són coneguts com healers o manamanbals segons si practiquen magia blanca o negra.

És una illa molt tranquila on sembla que el rellotge s'aturi. Dificil d'explicar però ben cert. Hi veníem per descobrirla en uns tres dies i ens hi vam quedar una setmana sencera. I no som els únics! Sabem que aquesta illa ha atrapat igualment més temps del previst a altres viatgers i ara entenem perquè, com es sol dir 'no es que tenga nada en particular, pero tiene algo especial'. Es una illa on tothom s'hi troba molt a gust. No té pràcticament massa turisme i la gent local un cop més,  és encantadora. S'hi respira molta tranquilitat. El millor que pots fer és llogar moto per recórre-la. La carretera costera que la bordeja té tan sols 72km.

Vam contractar l'allotjament la nit abans amb Agoda per tres nits. Un cop arribats al port allà mateix vam llogar la moto a un noi francès instal.lat a la illa del que haviem llegit a internet d´altres viatgers, molt trempat, i cap a l'allotjament amb les motxilles!. Després d'acomodar-nos ja vam a anar a voltar per trobar un dels restaurants típics i a dinar! I el vam trobar, Baha Bar va ser el nostre camp base!. Mentres dinàvem tots dos ho vam tenir clar, 'uff aqui estarem molt bé crec que ens hi quedarem més temps!'....

motoritzats!
Olée quin tiberi Baha Bar!

Les seves platges no és que siguin espectaculars però sí les seves fantàstiques postes de sol.

Palinton beach és una bonica platja. Sempre hi ha algun pescador preparant la bangka per anar a pescar.

La seva millor platja es diu Salagdoon beach, és publica i fan pagar una entrada per persona i per estacionar la moto. Els locals hi van molt i sobretot els caps de setmana i s'hi queden tot el dia. Hi ha taules de picnic i barbacoes per llogar i un restaurant on ens hi vam quedar a dinar, molt bo i barat per cert. Es va anar omplint força i es curiós veure com es diverteixen, naden tot vestits i mengen en familia carregats de neveres, cerveses i fins i tot un 'lechón' sencer -un guerrí enorme menjar  típic filipí que no ens entusiasma massa però és clar l'hem menjat en més d'una ocasió...-

I una altra platja és la que queda davant del resort Coco Grove on es troba la reserva marina on per cinquanta pesos fas snorkel veient el fantàstic fons marí. Es potser el resort més luxós que té la illa.

Vam decidir allargar l'estança i vam canviar d'allotjament. Per gairebé la meitat de preu en vam trobar un que per a nosaltres era fantàstic, just davant la platja de San Juan amb un bonic balconet on treballar a estones i veure el cel.
La platja de San Juan era força maca. Nosaltres la teniem just davant el nostre balcó, ens agradava fins i tot amb la marea baixa i les seves postes de sol eren espectaculars. A més veure el cel estrellat cada nit no té preu.

El nostre allotjament -el balconet de la roba estesa-:)

Cada matí...

A estones també treballavem...

Sense paraules...
Un altre dels dies vam anar a visitar unes cascades, les Cambugahay Falls, les més famoses. N'hi ha moltes al llarg de la illa però aquestes són les més populars. Unes altres -les Lugnason Falls- no vam poder visitar-les per estar sense aigua, doncs estem al final de l'època seca i ens vam quedar sense la visita.
Les Cambugahay Falls son precioses i força ben cuidades i netes tenint en compte l'estàndard filipí. Vam pagar tan sols una petita quantitat per l'estacionament de la moto. Tenen tres nivells i lianes on saltar i disfrutar.

Un altre punt per visitar és l'arbre centenari Baletee Tree molt majestuós sota el qual hi ha una piscina de peixos on és una delicia fer-se un massatge jijiji. Té més de 400 anys d'antiguitat i és sagrat segons els locals.

La illa té sis pobles importants, en moto vam passar pràcticament per tots, Siqujor, San Juan, Lazi, Santa Maria, Enrique Villanueva i Larena. Nosaltres ens allotjavem a la zona de San Juan que és on es concentra la oferta més gran i està formada per una carretera amb hospedatge, restaurants i 'botigues' de banda a banda. Siquijor poble és més gran i amb més serveis i és on es troba l'únic Banc amb caixer de la zona. Té l'esglèsia de San Francisco de Asis que vam entrar a visitar. També Lazi que és on vam visitar la esglèsia de San Isidro Salvador i el seu convent. I el poble de Larena que és on vam arribar en ferry i on vam llogar la moto.

I bàsicament veus esglèsies que sembla que caiguin a trossos, camps d'arròs amb esperpèntics espanta-ocells, cementiris a peu mateix de carretera, nens corrents, gossos distrets, cabres, galls, gallines i bufals. I moltes carenderies, bakerys i llocs barbacoa per anar a sopar, i.....naturalment kareokes a tot arreu! Si volies menjar barat el millor era fer-ho a les carenderies com sempre o a les nits a les barbacoes amb els locals, això feiem!.

Cada vespre com a ritual anavem a veure les postes de sol, a diferents parts de la illa, cada nit un espectacle diferent, tan si hi havien núvols com si no, eren precioses totes.
Hem disfrutat molt d´aquesta illa, no teníem massa expectatives i ens ha sorprès! See you Siquijor!.

I ara com sempre uns deixem un VIDEO RESUM de la nostra estança!

1. Mare meva , quin paradís tot plegat i quina cara de felicitat!!! Kin luxe el vostre balconet. Garrí, com el de la tera de Nadal, jeje. Anna, sembles una sirena. Els vídeos són genials, m' encanten!!! Molts records kusis de mi corason

1. Ai kusi merciiii...sii molt maco la veritat, i el garrí com el de la teta siii jejeejeje. Records a tots!!!

Aqui pots deixar el teu comentari i et respondrem el més aviat possible.