divendres, 15 de maig del 2015

Vang Vieng

La minivan contractada el dia anterior ens porta fins a Vang Vieng una població a mig cami de la capital. Inclou el tuk tuk fins a l'estació la qual cosa es d'agraïr i entre que arriba i anem recollint gent surt més d'una hora tard de l'hora prevista, en fi, ja hi estem acostumats! Quatre hores més tard amb parada inclosa de rigor arribem.

Vang Vieng es una població que malauradament es va fer famosa els anys noranta pel fenòmen del 'tubbing' que consisteix en que joves es llencen pel riu avall en flotador parant als bars de la vora del riu consumint alcohol. Això la va convertir en parada obligada de joves que volien festa i diversió. La població va crèixer en nombre de visitants i per això s'hi va construir moltissim allotjament. Com a conseqüència d'aquesta activitat van morir fins i tot joves per l'alcohol i drogues. Per això des del 2012 el govern va tancar la majoria de bars de la vora del riu sense llicència i ara en queden un parell i l'activitat està molt controlada. El que pretenen és que Vang Vieng sigui coneguda pel seu espectacular entorn, el seu enclavament es fantàstic i ofereix actiivitats mes familiars com kayaks, escalada de roca, visita de coves etc.. Els locals estan contents que la situació hagi millorat però al hora es pregunten com ompliran les pensions buides.

Nosaltres hem trobat força animació i sens dubte ens ha agradat més l'entorn que hem visitat que la pròpia població que el seu centre sembla un petit Lloret on no hi falten els bars i els restaurants. Com a nota curiosa destaca que a la majoria de restaurants tenen teles on reprodueixen sense parar capitols de la serie Friends! Jejeje es boníssim.
Un par de nits més que suficients, a més el calor asfixiant tampoc ha contribuït massa a que el lloc ens encantés, costava fins i tot respirar!

Al arribar vam anar a peu a buscar una guesthouse que duiem ja mirada, uns petits bungalows molt bàsics en un entorn preciós a prop del riu apartats del centre d'animació. Un cop instal.lats vam anar a dinar i la resta del dia vam fer voltes pel poble, vam descansar al bungalow, llegir, dutxa i a sopar a un dels carrers principals. Decidim que demà llogarem moto per explorar els voltants.

El segon dia quan anàvem a llogar la moto vam conèixer un brasiler que treballava de voluntari a Vang Vieng, l' Andreé. Li va fer molta gràcia poder parlar amb algú en espanyol jeje i ens va explicar tota la seva història i tots els projectes que volia dur a terme, ens va ensenyar on vivia prop del nostre hotel, un tipus molt interessant! Hi ha tanta gent que vol fer coses pels altres sense esperar res a canvi....tan de bo pugui fer realitat els seus somnis.
Ens va recomenar un dels molts llocs on llogar la moto i vam començar una ruta pels afores de la població. L'entorn es preciós amb unes muntanyes karstiques increïbles. Primer vam arribar-nos fins al Blue Lagoon que és un llac en una zona de bany amb aigues de color turquesa al costat d'una cova la Tham Phu kham. De tornada vam parar a la zona d'inici del tubbing per veure com alguns guiris s'hi llançaven. Ben suats a mitja tarda i ja dinats, anem a comprar tickets per demà marxar cap a la capital Veintiane, després tornem la moto, i ens vam relaxar a la vora del riu en una zona habilitada del nostre bungalow per estirar-s'hi i prendre el sol si es vol. Més tard ens dutxem i repetim al restaurant d'ahir per sopar, s'hi estava molt a gust.