dijous, 30 de novembre del 2017

JAVA, el cor d´Indonèsia

JAKARTA, la lletja capital de la illa de JAVA

Arribem en un vol d'Air Asia de només dues horetes desde Kuala Lumpur. Agafem un taxi i cap a l'hotel que haviem reservat la nit abans amb una fantàstica oferta d'Agoda. Un hotelàs!

Ja pel camí intuim el que tothom explica de Jakarta, que és una ciutat caòtica i lletja, sense cap atractiu. Tot i això pensem que les capitals diuen molt de la manera de ser i de fer d'un país i només per això ja valia la pena descobrir-la per nosaltres mateixos, sense tenir presents les opinions negatives de tanta gent.

A Jakarta estàvem casualment tots dos de baixón, sense energies....no sabem si va ser degut al mes intens de retrobaments o al poc descans o simplement al pes dels mesos que ja portem a sobre. El cas és que la comoditat de l'hotel i el nostre esgotament van ser motius per quedar-nos-hi més temps del previst.

Vam explorar poc la ciutat, només ens va agradar la part conservada colonial i vam confirmar el perquè els viatgers no s'hi aturen o la fan servir només de passada fins arribar a Yogyakarta.

YOGYAKARTA
Deixem la capital i arribem a Jogyakarta en tren unes set horetes més tard.

YOGYAKARTA és la ciutat artística i cultural per excel.lència de Java i és el seu principal destí turístic. Yogya com l'anomenen els seus habitants és una barreja del més tradicional i del més modern. I un bon punt de partida des d'on explorar els famosos temples de la illa i els seus volcans.

No vam trobar tickets a la categoria 'economy' i agafem en 'business', un viatge força comfortable. De l'estació de tren vam agafar un taxi amb l'aplicació Go-Jek que només funciona a Indonèsia, és l'equivalent a Uber o Grab però per sorpresa més barat encara!. Arribem a l'hotel que haviem contractat la nit abans a un dels carrers més animats amb bona oferta de restaurants, botigues i música, al barri de Prawirotaman. Ens hi vam trobar molt a gust, a més tenia piscina que s'agraïa molt.

Un dels dies vam visitar el KRATON, residencia real amurallada del Sultán i centre cultural i polític de la ciutat. En el complexe inmens hi viuen més de 25000 persones i és encara avui residència del Sultan i només en segon terme, atracció turística. Passejar pels carrers del seu voltant ens va agradar més que el propi Palau en sí.

aquests cotxes són a pedals i es lloguen! molt frikis

Un altre dels dies vam visitar el carrer més turístic de Yogya, Malioboro Street, principal arteria comercial de la ciutat, amb una gran filera de botiguetes de souvenirs i molta artesania.

els barrets típics

Un dels dies vam visitar el Temple de BOROBODUR a la sortida del sol. Una autèntica meravella. És el temple budista més gran d'Asia i del món, construït amb dos milions de blocs de pedra que formen una stupa simètrica. En total són sis terrasses quadrades rematades per tres terrasses circulars amb escales que pugen fins a dalt de tot. La seva bellesa va compensar l'esforç de llevar-se a les 3h del matí i veure-hi la sortida del sol, màgic!.

amb cara de son, llevar-se d´hora va tenir recompensa!

I aqui un VIDEO RESUM que esperem us agradi!!

Desde Yogya vam contractar també transport fins a la illa de KARIMUNJAWA, el secret millor guardat de Java.

Karimunjawa són un conjunt de 27 illes que es troben al sur de la illa de Java. Una d'elles la més gran és habitable i vam triar-la per a descansar-hi uns dies.

És encara molt desconeguda entre els viatgers, poc desenvolupada i amb pocs serveis. El secret millor guardat de Java. Només els locals indonesis s'hi arriben sobretot en cap de setmana per la seva proximitat amb la península.
Si el que t'agraden són els llocs amb forces serveis, restaurants, bars, ambient i facilitats, Karimun no és la teva illa. Si pel contrari, busques tranquilitat i platges de pelicula t'agradarà molt.
Desde Jogya un bus ens va deixar a la peninsula i en ferry lent, vam arribar després de cinc hores, a la illa. Vam trobar allotjament in situ en una homestay prop del pier i l'endemà vam decidir buscar-ne un altre perquè no era massa barata. I la vam trobar, s'hi estava tan bé que ens hi vam quedar nou dies.
Vam llogar moto a la mateixa senyora de la homestay uns quants dies per explorar la illa. I la vam anar descobrint sencera. Les seves postes de sol des dels seus dos miradors i des de la platja encara les recordem ara....
el nostre primer allotjament a l´illa

un dels tranquils carrers amb el nostre allotjament a l´esquerra

com sempre demanant-nos fotos!

A la illa una de les activitats principals és a part de descansar, fer un dia island hopping, que és una excursió contractada amb barca per diferents illes properes per fer snorkel i veure el fons marí. Sol incloure el dinar que és barbacoa de peix cuinat a la mateixa platja i acompanyat de verdures i arròs naturalment. Ens va fer un dia fantàstic i vam gaudir moltíssim.

Us deixem un VIDEO RESUM de la super illa!!

De la illa vam tornar a Yogya doncs era la millor manera per d'allà fer l'excursió fins al volcà Bromo, GUNUNG BROMO en indonesi. Sens dubte un top ten d'Indonèsia.
Bromo és el nom javanés de Brahma, el Deu hinduista de la creació.
L'excursió incloia la arribada en tren a un poble proper al volcà, on es fa nit, per l'endemà -bé, les 2h del matí- llevar-se i en jeep cap a dalt!
Poder veure aquest inmens volcà actiu i rugent ens va deixar sense paraules. Un cop més l'esforç de llevar-se a les 2'30h de la matinada va quedar compensat per la sensació viscuda. Ens van portar fins a un mirador i d'allà amb les llanternes a esperar la sortida del sol ben abrigats. Vam divisar junt amb el Bromo, el cràter del Tengger - caldera de 10km d'ample- i també el volcà Semeru de 3676m. Després de la sortida del sol, amb el jeep ens van apropar fins a la caldera, pujant un munt d'escales, imponent! Fantàstica experiència i molt recomenable!.

molt contents! feia molt de fred!!

Es en Carlos investigant com sempre

I un VIDEO RESUM del nostre pas pel volcà!!

Del Bromo un nou bus i ferry ens creua fins a la illa veina de Bali, però això ja serà una nova etapa. JAVA, ens has encantat!

1. Java, ha deixat el pavelló ben alt!!! La cara k feu a la foto abrigadets al volcå no té preu. Aquí fa fred del bo. Us podrien fitxar ela callejeros viajeros i no es pas broma.Tenim moltes ganes de veure-us!!!! Us estimem infinit. Els voatres kusis kukis,jijijijiji

Aqui pots deixar el teu comentari i et respondrem el més aviat possible.